loading...
قرآن و معارف
سیدمحسن میرزایی بازدید : 8553 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

با سلام به همه شما بزرگواران و عاشقان قرآن.

 

امروز تلاوت زیبای سوره حمد استاد محمود شحات انور را به شما عزیزان تقدیم میکنم.

تلاوت بسیار زیبا و جذابی هست.امیدوارم لذت ببرید.

دانلود ادامه ی مطالب

سیدمحسن میرزایی بازدید : 1848 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سلام بر دوستان عزیز

 

امروز هدیه بسیار ارزشمندی را از استاد عبدالباسط به شما تقدیم میکنم.

تلاوت سوره شمس استاد عبدالباسط از شاهکارهای عالم تلاوت محسوب میشود.

امیدوارم لذت ببرید و مرا هم دعا بفرمایید.

سیدمحسن میرزایی بازدید : 7186 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سلام بر همه دوستان عزیزم

 

امروز هدیه بسیار ارزشمندی را از استاد عبدالباسط به شما تقدیم میکنم.

بدون شک این تلاوت از شاهکارهای عالم تلاوت محسوب میشود.

 استاد عبدالباسط در این تلاوت مجلسی سوره های

قمر -رحمن- نبا -تکویر- ضحی -انشراح -حمد و بقره را خوانده اند.

امیدوارم لذت ببرید و مرا هم دعا بفرمایید.

سیدمحسن میرزایی بازدید : 21697 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

با سلام

 

امروز تلاوت مجلسی و زیبایی را از استاد عبدالباسط تقدیم میکنم.

این تلاوت ماندگار شامل آیاتی از سوره واقعه میباشد.التماس دعا

سیدمحسن میرزایی بازدید : 390 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ(۱)اللَّهُ الصَّمَدُ(۲)لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ(۳)وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ(۴)

سیدمحسن میرزایی بازدید : 1824 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ(۱)وَإِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ(۲)وَإِذَا الْجِبَالُ سُيِّرَتْ(۳)وَإِذَا الْعِشَارُ عُطِّلَتْ(۴)وَإِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ(۵)وَإِذَا الْبِحَارُ سُجِّرَتْ(۶)وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ(۷)وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ(۸)بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ(۹)وَإِذَا الصُّحُفُ نُشِرَتْ(۱۰)وَإِذَا السَّمَاءُ كُشِطَتْ(۱۱)وَإِذَا الْجَحِيمُ سُعِّرَتْ(۱۲)وَإِذَا الْجَنَّةُ أُزْلِفَتْ(۱۳)عَلِمَتْ نَفْسٌ مَا أَحْضَرَتْ(۱۴)فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ(۱۵)الْجَوَارِ الْكُنَّسِ(۱۶)وَاللَّيْلِ إِذَا عَسْعَسَ(۱۷)وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ(۱۸)إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ(۱۹)ذِي قُوَّةٍ عِنْدَ ذِي الْعَرْشِ مَكِينٍ(۲۰)مُطَاعٍ ثَمَّ أَمِينٍ(۲۱)وَمَا صَاحِبُكُمْ بِمَجْنُونٍ(۲۲)وَلَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبِينِ(۲۳)وَمَا هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنِينٍ(۲۴)وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ(۲۵)فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ(۲۶)إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعَالَمِينَ(۲۷)لِمَنْ شَاءَ مِنْكُمْ أَنْ يَسْتَقِيمَ(۲۸)وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ(۲۹)


به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

در آن هنگام که خورشید در هم پیچیده شود،(۱)و در آن هنگام که ستارگان بی‌فروغ شوند،(2)و در آن هنگام که کوه‌ها به حرکت درآیند،(3)و در آن هنگام که باارزش‌ترین اموال به دست فراموشی سپرده شود،(4)و در آن هنگام که وحوش جمع شوند،(5)و در آن هنگام که دریاها برافروخته شوند،(6)و در آن هنگام که هر کس با همسان خود قرین گردد،(7)و در آن هنگام که از دختران زنده به گور شده سؤال شود:(8)به کدامین گناه کشته شدند؟!(9)و در آن هنگام که نامه‌های اعمال گشوده شود،(10)و در آن هنگام که پرده از روی آسمان برگرفته شود،(11)و در آن هنگام که دوزخ شعله‌ور گردد،(12)و در آن هنگام که بهشت نزدیک شود،(13)(آری در آن هنگام) هر کس می‌داند چه چیزی را آماده کرده است!(14)سوگند به ستارگانی که بازمی‌گردند،(15)حرکت می‌کنند و از دیده‌ها پنهان می‌شوند،(16)و قسم به شب، هنگامی که پشت کند و به آخر رسد،(17)و به صبح، هنگامی که تنفّس کند،(18)که این (قرآن) کلام فرستاده بزرگواری است [= جبرئیل امین‌](19)که صاحب قدرت است و نزد (خداوند) صاحب عرش، مقام والائی دارد!(20)در آسمانها مورد اطاعت (فرشتگان) و امین است!(21)و مصاحب شما [= پیامبر] دیوانه نیست!(22)او (جبرئیل) را در اُفق روشن دیده است!(23)و او نسبت به آنچه از طریق وحی دریافت داشته بخل ندارد!(24)این (قرآن) گفته شیطان رجیم نیست!(25)پس به کجا می‌روید؟!(26)این قرآن چیزی جز تذکّری برای جهانیان نیست،(27)برای کسی از شما که بخواهد راه مستقیم در پیش گیرد!(28)و شما اراده نمی‌کنید مگر اینکه خداوند -پروردگار جهانیان- اراده کند و بخواهد!(29)

 

سیدمحسن میرزایی بازدید : 267 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
سْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ(۱)مَلِكِ النَّاسِ(۲)إِلَٰهِ النَّاسِ(۳)مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ(۴)الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ(۵)مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ(۶)


به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

بگو: پناه می‌برم به پروردگار مردم،(۱)به مالک و حاکم مردم،(2)به (خدا و) معبود مردم،(3)از شرّ وسوسه‌گر پنهانکار،(4)که در درون سینه انسانها وسوسه می‌کند،(5)خواه از جنّ باشد یا از انسان!(6)

سیدمحسن میرزایی بازدید : 344 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مانی که زندگی قاریان مشهور جهان را مرور می کنیم ، نامی آشنا دیدگان را به خویشتن خیره می سازد . نامی که رسالت قاریان قرآن را در خاطره ها جاودانه می سازد . شهید القراء نامی است که بی شک هر عاشق قرآنی را بر آن گذر افتاده است . نامی که عاشقان قرآن بارها و بارها برآن درنگ کرده و از خویشتن پرسیده اند که : محمد صدیق از چه رو بدین نام ملقّب گردیده است ؟ مردی که تلاوتهای زیبایش پس از گذر سال ها ، هنوز زینت بخش محافل و مجالس است . مردی که مقلّدان بیشمار از خویش بر جای گذاشته است .

اگر بخواهیم محمد صدیق را بهتر بشناسیم ، شاید بهتر آن باشد که در تذکره عرفا و صوفیان عصر به جست وجوی او بپردازیم ؛ چرا که محمد صدیق پیش از آنکه یک قاری باشد ، یک صوفی است . صوفی که خرقه زهد بر تن کرده و رایحه معرفت و زهد از جای جای تلاوتهایش برمی خیزد . آری ، او صوفی است که جان و زندگی خویش را وقف کلام پروردگار کرده است ، تا بدانجا که لحظه ای مفارقت از کلام دوست بر او چنان گران آمد که نتوانست پذیرای آن گردد و عاقبت جان خویش را در این مسیر قربانی ساخت . او را شهید القراء نامیده اند ، چه آن زمان که طبیبان معالجش وی را از تلاوت کتاب خدا برحذر داشتند ، وی نپذیرفت . چه ، زندگی جدای از مکتب و کلام دوست نه تنها برای او بلکه بر تمامی کسانی که در این مسیر گام گذارده اند ، بسی سخت و دشوار است .

استاد محمد صدیق منشاوی در سال ۱۲۹۹ه.ش. یعنی حدود ۷۳ سال پیش ، در شهر منشاه مصر در خانواده ای بسیار مذهبی پا به عرصه ی وجود گذارد .

« پدرش شیخ صدیق منشاوی یکی از قاریان صوفی منش بود که هرگز در مسیر تلاوتش اجر و پاداشی طلب نکرد . از این رو فرزندش محمد را نیز با چنین علایقی پرورش داد تا جایی که تلاوت را تنها به جهت آنکه متعلق به این کتاب مقدس است برگزید . شیخ صدیق منشاوی را فردی در کمال خشوع و خضوع می خوانند گویند او چنان تقوی پیشه بود که هرگز در هیچ تلاوتی بر اجر و پاداش آن سخنی نگفت . تنها در محل حاضر می شد ، آنگاه با وقاری سرشار از خشیت الهی باز می گشت و این شیوه ای بود که در میان فرزندانش نیز نیک مشهود است ».

محمد صدیق از آنجا که در شهر منشاه تولد یافت چون پدرش به منشاوی ملقب گردید . با تشویق و تعلیم پدر به آموزش معارف قرآنی و تعلیم قرائت های مختلف پرداخت ، چرا که پدرش نیز از قاریان مشهور عصر خود به شمار می آمد . مرحوم استاد منشاوی از همان ابتدا به حفظ کامل قرآن پرداخته و از ۹ سالگی به بعد در ماه مبارک رمضان شبهای قرائت قرآن برگزار می نمود . این امر تا سنین جوانی استاد ادامه داشت . این در حالی بود که پس از چندی با ورودش به رادیوی عربی مصر و پخش تلاوتهایش ، به شهرت او افزوده شد تا آنکه به عنوان یکی از اساتید و قاریان مشهور مصر معرفی شد .

او قاری بزرگی است که در میان متأخران بی نظیر و در میان متقدّمین کم نظیر بوده است . او از مفاخر بزرگ جهان اسلام و مبتکر الحان گوناگون قرآنی به شمار می آید . سبک تلاوت ، صوت زیبا ، لحن گرم و حزین ، تلفظ صحیح و بیان قوی کلمات از مختصّات قرائت مرحوم منشاوی به شمار می آید که با چیرگی و مهارت کامل و تسلّطی فوق العاده شنونده را به آیات الهی متوجه می سازد . او چنان تسلّطی به قرائات سبعه و عشره و راویان قاری دارد که وی را به عنوان یکی از بهترین اساتید این فن در جهان اسلام مطرح نموده است ، تا آنجا که شهرتش را در جای جای جهان اسلام اذعان می دارند .

مرحوم محمد صدیق منشاوی با تسلّطی کامل و سبکی خاص تمامی قرآن مجید را با قرائت ترتیل تلاوت کرده است و اکنون گنجینه ای از نوارهای تحقیق و ترتیل این استاد در آرشیو رادیو قرآن موجود می باشد . تلاوت های این استاد همه هفته از رادیو قرآن جمهوری اسلامی ایران پخش می گردد .

استاد به واسطه زندگی کوتاهش به کشورهای محدودی مسافرت کرده است . از آن جمله به سوریه ، کویت و برخی از کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس می توان اشاره کرد که در مساجد مختلف این کشورها به تلاوت قرآن کریم پرداخته است .

سرانجام دست اجل از آستین تقدیر برون آمده ، این بار نیز گلی از بوستان معطر قرآن را گلچین نمود و استاد منشاوی در سن ۴۹ سالگی در سال ۱۳۴۸ ه.ش. در شهر قاهره جان به جان آفرین تسلیم کرد و بدین طریق گرد غم و اندوه را در بر جبین عاشقان کلام دوست نشانید ، هرچند که امروز پس از گذشت سال ها آوای ملکوتی او زینت بخش محافل و مجالس قرآنی و پرورش دهنده استعدادهای نهفته در این مسیر است .


سیدمحسن میرزایی بازدید : 356 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

  

مصطفي اسماعيل

اكبرالقراء استاد مصطفى اسماعيل از مشاهير و نوابغ علم قرائت قرآن در جهان اسلام است كه كلام خدا را با آهنگى بسيار لطيف و دلنشين و با الحانى منطبق با معانى و مفاهيم الهى تلاوت مى كند. وى استادى است بى بديل كه در فن قرائت سبكى بسيار ممتاز دارد. مردى است كه تمامى قاريان جهان در آستان پر از معنويتش سر تعظيم فرود مى آورند و همه به او عشق مى ورزند.
به راستى كه تلاوت شيوا و ممتاز قارى برجسته اى چون مرحوم استاد مصطفى اسماعيل كه توأم با دلپذيرترين نغمات آسمانى و كلام روح بخش آيات الهى مى باشد جان را طراوت و آرامش مى بخشد و اين چنين است كه رسول خدا صلى الله عليه وسلم مى فرمايند «صداى نيكو زينتى است براى قراء». قاريان مبرز و اهل فن بر اين عقيده اند كه صوت محزون مرحوم استاد مصطفى اسماعيل داراى صفا و پختگى و جذبه اى روحانيست كه به دل هاى مستمعين مى ‌نشيند و از گيرايى خاصى برخوردار است .
مصطفى را ، نه تنها قرائت او بلكه تواضع و جوان مردى اش دوست داشتنى مى كند. وقتى سوره احزاب را مى خواند مردم چنان فرياد به تحسين اومى گشايند كه مجلس به خود مى لرزد و وقتى در اثناى قرائت با تواضع و افتادگى از مردم اجازه پايان قرائت خود را مى خواهد ، آن ها به او اصرار مى ورزند و از او ادامه قرائت را التماس مى كنند. او نيز مى خواند و آنگاه يكى از قرائت هاى استثنايى تاريخ را مى آفريند و سوره الحاقه را چنان مى خواند كه مستمعين را هوش از سر به در مى شود. تلاوت هاى مرحوم استاد مصطفى اسماعيل تا اعماق جان انسان رسوخ نموده و مستمع را به انديشيدن در آيات الهى قرآن و پند و عبرت گرفتن از كلام پروردگار متعال ترغيب مي‌كند. بجاست در اين زمينه به سخنان حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى كه در جمع قاريان و كاركنان راديو قران ، ايراد فرموده اند توجه كنيد:
«هنر قارى قرآن اين است كه هرچه بيشتر معانى قرآن را در ذهن مستمع مجسم بكند؛ به اين نكته توجه كنيد: اين كه مى بيند يك تلاوت گرى يك دفعه گل مى كند و اهل نظر و اهل بصيرت او را قبول مى كنند بى جهت نيست يك علتى دارد. شيخ مصطفى اسماعيل يا عبدالفتاح و اساتيدى از اين قبيل كسانى هستند كه وقتى قرآن مى خوانند شما مى ‌بينيد مفاهيم قرآن در ذهن شان مجسم است؛ احساس مى كنيد او دارد مفاهيم را به شما ميدهد نه حرف را؛ علت (شهرتشان) اينها هست لذاست كه اينها در همان منطقه خودشان هم معروف مى شوند و ديگران و شاگردهايشان مقلد اينها مى شوند. و شما نگاه كنيد بين اين قراء بزرگ؛ مثلا شيخ مصطفى اسماعيل كه من دقت كردم و شايد ديگران هم همين طور باشند من نديدم جايى در وقف مطلق مصطفى اسماعيل نايستد ؛ معمولا مى ايستد ؛ شما هم بايستيد ؛ اين ايستادن صدا را زيباتر و دلنشين تر مى كند و هم معنى ؛ اين هم يك نكته بود » .
شيوه اى را كه مرحوم مصطفى اسماعيل در علم قراءات مبتكر آن بوده است شاهكارى برجسته است كه در آن قارى قرآن همزمان با تلاوت و بيان علم تجويد قادر است تا مفاهيم آيات الهى را به مستمعين برساند و تجسم عينى مفاهيم عميق قرآنى را ايجاد نمايد و اينچنين است كه جوهر و بطن قرآن كريم در لحن زيباى قارى گرانقدر و ارجمندى چون مرحوم استاد مصطفى اسماعيل مى درخشد . مرحوم استاد به كليه قراءات سبعه و راويان قراء تسلط و چيرگى خاصى داشت و با قرائت گوناگون قرآن كريم را تلاوت مى نمود ، اما اكثراً به قرائت ورش مصرى به تلاوت آيات مبادرت مى ورزيد .همچنين او به تمامى مقامات و الحان قرآنى مهارت و استادى وافرى داشت بطورى كه اهل فن او را يگانه مقرى قرآن مى دانند .
مصطفى در ناحيه طنطا از كشور مصر متولد گرديد و تحت آموزش اوليه استاد سيد البدوى قرائت قرآن را فرا گرفته ، سپس در ناحيه طنطا در مؤسسه الاحمدى به همراه شيخ خليل الحصرى در محضر شيخ «ابراهيم سلّام» كه از بزرگترين اساتيد آن زمان بود به تحصيل علوم عالى قرائت پرداخت . زمانى كه مصطفى براى اولين بار به شهر قاهره مسافرت كرد ، در ملاقات با شيخ محمد رفعت قرائت قرآن نمود ، آنگاه امام القرّاء دستانش را در ميان گرفته ، آينده اى درخشان را به او نويد داد . او كه يك نابينا بود با چشم بصيرت مصطفى را به خوبى شناخت و زيبايى كار او را در اعماق وجود خويش احساس كرد .
مصطفى يكى از اساتيد مسلم علم قرائت است ، استادى كه با آشنايى با نغمات و مقامات موسيقى و علم تجويد ، بهترين و بالاترين قرائت ها را آفريده است . او مى گويد : « طريقه تجويد و صوت قرآن كريم بر پايه حدود       18مقام استوار است كه برخى از آنان عبارت اند از : بيات و مشتقات آن... صبا ، شور ، حجاز ، رست ، سه گاه ، عجم ، مرمل ، نهاوند ، عشاق و ... » از نظر مصطفى يك قارى قرآن كه داراى صوتى زيباست ناگزير است كه با موسيقى آشنا باشد و نيز وقف و ابتدا را بايد بداند ، اما اين همه در شرايطى است كه قارى به اصول تلاوت خللى وارد نساخته و حق آيات را ادا كند . صوت خوش در آيات و احاديث نيز پسنديده است و همواره مورد تاييد بوده است . آنجا كه حضرت رسول (ص) فرمودند : « قرآن را با صوت زيبا ، نيكو بخوانيد » و همچنين مى فرمايند : « آن كس كه قرآن را با تَغَنّى و آهنگ قرائت نكند از ما نيست ». همه مى دانند مقصود از غنا و آهنگ در اينجا صوت نيكوست . صوتى كه حق تلاوت را آن چنان كه مورد رضاى خداست فراهم مى سازد .
مرحوم استاد حصرى درباره صوت استاد مصطفى اسماعيل مى گويد « او از جمله قاريان ممتازى است كه در بيان الحان قرآنى تسلط و استادى خاصى داشت.
از نظر مصطفى يك قارى قرآن بزرگترين و بهترين سفير براى اسلام و كشور خود مى باشد . وى در اين راستا عنوان مى كند كه در سفرى كه در سال 1352 به تركيه داشته است استقبال زيادى از سوى مردم و مقامات كشورى صورت گرفت ، تا آنجا كه نخست وزير تركيه خود شخصاً به استقبال و ديدار با وى آمدند و به همراه وزير فرهنگ به مدت نيم ساعت با وى به گفتگو نشستند ، پس از آن قرآنى را كه حروف آن با آب طلا نوشته شده بود ، به او هديه كردند . و نيز طى مسافرت هايى كه به لبنان داشت از سال 1353 به مدت 3 سال در ايام ماه مبارك رمضان به تلاوت قرآن در اين كشور پرداخت ؛ در اينجا نيز به او نشان درجه يك كشور را اعطا كردند . شيخ مصطفى اسماعيل به كشورهاى بسيار زيادى در اقصى نقاط جهان مسافرت كرده است . وى مى گويد : « يك قارى قرآن در قلوب مسلمين جهان جايگاه ويژه اى دارد . مردم از او استقبالى شايسته شخصيت او به عمل مى آورند ، حتى از زمانى كه قدم در فرودگاه آن ديار مى گذارد ، روزنامه ها و مجلات پيرامون تاريخ زندگى او و تاريخ كشورش ، مقالات بسيار مي‌نويسند و راديو و تلويزيون نيز در اين رابطه به پخش برنامه هايى اهتمام مى ورزند ».
رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله خامنه اى به تلاوت هاى مصطفى اسماعيل علاقه وافرى دارند . ايشان مى فرمايند : « علّت شهرت اين قارى اين است كه به هنگام تلاوت مفاهيم و مضامين را در ذهن مجسم مى كند...»
آرى استاد مصطفى ، از اساتيد برجسته اى است كه چون تلاوت مى كند ، هر جا كه شنونده اى باشد بى اختيار به تحسين و تشويق او لب مى گشايد . آنگاه كه لفظ (ماءِ) را تلاوت مى كند ، چنان مى خواند كه مستمع آب را در مقابل ديدگان مجسم مى كند . اين حالت در تمامى كلمات و آيات مشهود است .
از مشهورترين اماكنى كه استاد در آن مكان ها به تلاوت قرآن پرداخته است ، مسجد جامع اموى ، جامع كبير در لبنان ، مسجد امام حسين (ع) در عراق ، مسجدالاقصى ، مسجدالحرام و مسجد جامع كبير در پاريس را مى توان نام برد .
اين اساتيد بزرگ علم قرائت قرآن علاوه بر تلاوت هاى مجلسى ، تمامى قرآن كريم را نيز به شيوه ى تحقيق و ترتيل قرائت كرده است كه در اكثر كشورها ، شيفتگان كلام الهى ، به تلاوت هاى زيباى او گوش جان سپرده ، از آن بهره ها مى گيرند و قاريان بسيار با استماع تلاوت هايش دراين راه به مراتب اعلى در قرائت قرآن رسيده اند . تلاوت هاى اين استاد مسلم علم قرائت همه هفته از راديو قرآن جمهورى اسلامى ايران به سمع دوستداران تلاوتهاى ايشان مى رسد .
سرانجام شيخ مصطفى اسماعيل پس از عمرى پربار ، در حالى كه شيفتگان بيشمارى از تلاوت هاى دلنشين خويش برجاى گذارده بود ؛ در سال 1359 ه.ش. در شهر قاهره به سوى معبود شتافت و بدين سان جهان اسلام در غم از دست دادن نابغه اى - كه سراسر جهان به عظمتش معترف بود - سوگوار گرديد . فردى كه با صوت و لحن دلنشين اش توانست بسيارى را فراسوى دين مبين اسلام رهنمون سازد . همانگونه كه خود بارها گفته بود : يك قارى قرآن بزرگترين سفير قرآن عزيز است .

تعداد صفحات : 3

درباره ما
باسلام من سیدمحسن میرزایی هستم از زرین شهر اصفهان امیدوارم از سایتم خوشتون بیاد و از مطالب ما لذت کافی را ببرید لطفا نظر یادتون نره خوش حالا میشم که با قاریان قرآن آشنایی داشته باشم
روزشمار محرم عاشورا مشاهده چت روم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از سایتما خوشتون امد؟
    به نظر شما در کدام استان قاریان صدادار خوبی وجود دارد؟
    کدام قاریان از صدای زیبایی بر خوردارند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 889
  • بازدید کلی : 101,503